Skip to main content

Ahoana no Ampisehoan’Andriamanitra ny Fahalalana?

Ahoana no Ampisehoan’ Andriamanitra ny Fahalalana?

Tamin’ny andro taloha, ahoana no nisafidianan’Andriamanitra hanambara ny fahalalany amin’ny olombelona?

“Andriamanitra, izay niteny tamin’ny razana fahiny tamin’ny alalan’ny mpaminany tamin’ny andro samy hafa sy tamin’ny fomba samy hafa (...). Hebreo 1:1 ).

Andriamanitra Mahery Indrindra, Mpamorona ny zava-drehetra hitantsika, dia tsy mamela ny olombelona tsy hanana tari-dalana sy toro-lalana. Napetrany tao anaty teny ny heviny mba hahasoa antsika. Naneho ny tenany tamin’ny alalan’ny teny Andriamanitra.

Ny Baiboly mihitsy no miantso an’i Jesosy Kristy hoe “ny Teny” ( Jaona 1:1-14 ). Ary, araka io andalan-teny fampidirana ao amin’ny Testamenta Vaovao io, ny hafatra ao amin’ny Baiboly hebreo (ny Testamenta Taloha) dia ny tena Tenin’Andriamanitra (ampitahao amin’ny Matio 4:4 ; Lioka 4:4 ; Asan’ny Apostoly 24:14 ; Asan’ny Apostoly 28:23 ).


Ahoana anefa no nisafidianan’Andriamanitra hanambara fahalalana sarobidy kokoa?

“Amin’izao andro farany izao no nampitenenany [Andriamanitra] tamintsika ny Zanany (...). Hebreo 1:2 ).

I Mosesy dia naminany ny amin’ny ho avy, Mpaminany ho avy mitovy amin’ny tenany izay mamporisika antsika hanaraka ny teniny ny Baiboly ( Deoteronomia 18:15-18 ). Ny apostoly Petera dia nanondro an’io Mpaminany lehibe io ho i Jesosy Kristy mihitsy ( Asan’ny Apostoly 3:20-23 ). Tsy isalasalana fa i Jesosy Kristy no Mpaminany! ( ampitahao amin’ny Jaona 1:45 ; Lioka 24:27 ).

Jesosy Kristy, amin’ny maha-Zanak’Andriamanitra Azy, no Mpaminany faratampony, ary ny teniny no tena fototry ny faminaniana ( Apokalypsy 19:10 ). Tokony hihaino tsara izay lazainy amintsika isika ( Matio 17:5 ).

Ny tenin'i Kristy dia hita indrindra ao amin'ireo tantara semibiografika efatra momba ny fiainany sy ny fampianarany: ny Filazantsaran'i Matio, Marka, Lioka ary Jaona. Hita ao amin’ny Baiboly manontolo anefa izy ireny amin’ny heviny lehibe kokoa. I Jesosy mihitsy no nanohana ny fahamarinana sy ny fahefan’ny Soratra Hebreo, izay antsoina matetika hoe Testamenta Taloha, tamin’ny fiantsoana azy ireny hoe Soratra ( Lioka 24:44-45 ). Izy koa dia nanome ny fitaomam-panahy sy ny fanoratana ireo boky izay ho lasa Testamenta Vaovao tatỳ aoriana ( Jaona 14:26 ; Jaona 16:13 ).

Noraisin'i Kristy tsy tapaka ny Testamenta Taloha ho toy ny firaketana marina momba ny fifandraisan'Andriamanitra sy ny torolalana avy amin'Andriamanitra ho an'ny olombelona. Feno teny nalaina avy tao amin’ny Baiboly hebreo ny fampianarany sy ny resaka nataony.


Ahoana no nitarihan’Andriamanitra ny eritreritry ny mpanompony?

“Fa tsy mba nisy faminaniana avy tamin’ny sitrapon’ny olona, ​​fa ny olona masin’Andriamanitra no niteny araka izay nitondran’ny Fanahy Masina azy.” ( 2 Petera 1:21 ).

Milaza amintsika koa ny apostoly Paoly ao amin’ny 2 Timoty 3:16 fa “avy amin’ny tsindrimandry” (ara-bakiteny hoe “avy amin’ny tsindrimandrin’Andriamanitra”) ny Soratra Masina rehetra. Diniho ny teny nofidiny. Nilazalaza ny Soratra Masina tamin’ny teny grika hoe theopneustos i Paoly . Ny ampahany voalohany amin’ilay teny hoe Theo, dia midika hoe “Andriamanitra”. Ny tapany faharoa dia pneustos — midika hoe “mifoka rivotra”. Hoy àry ny apostoly, araka ny voalazan’ny fandikan-teny sasany hoe: “Ny Soratra Rehetra dia avy amin’ny tsindrimandrin’Andriamanitra ”, izany hoe avy amin’ny vavan’Andriamanitra mivantana.

Mazava fa ny Mpamorona antsika dia nanome tsindrimandry mivantana ny hafatr’Andriamanitra nambaran’ny apostoly sy ny mpaminany (ampitahao amin’ny 2 Petera 3:2 ). Araka ny hasehontsika amin’ny alalan’ny soratra masina maro, dia nampahafantarin’Andriamanitra ny hafany masina tamin’ny olombelona tamin’ny alalan’ireo patriarka sy mpaminany fahiny ary koa tamin’ny alalan’ny apôstôlin’ny Testamenta Vaovao.

Raha ny marina, ny epistilin’i Paoly dia nalahatr’i Petera tamin’ny “ny Soratra Masina sisa” — ny Testamenta Taloha ( 2 Petera 3:15-16 ). Ao amin’ny 1 Timoty 5:18 , i Paoly dia milaza teny roa ho Soratra Masina. Ny iray dia avy ao amin’ny Testamenta Taloha ( Deoteronomia 25:4 ), ary ny iray avy ao amin’ny Filazantsaran’i Lioka ( Lioka 10:7 ). Rehefa nanoratra ny taratasiny voalohany ho an’i Timoty àry i Paoly, tamin’ny taona 64 am.

Efa ho in-4 000 eo ho eo ireo andalan-teny ao amin’ny Baiboly hebreo no nampidirin’ny teny toy ny hoe “Niteny i Jehovah”, “Izao no lazain’i Jehovah”, ary “Tonga ny Tenin’i Jehovah”. Ny Soratra Masina dia aseho hatrany ho avy amin’ny “vavan’Andriamanitra” mihitsy ( Matio 4:4 ).

Amin'ny lafiny iray anefa dia roa sosona ny maha-mpanoratra ny Baiboly satria samy Andriamanitra sy ny olombelona no tafiditra mazava tsara. Ny Mpamorona antsika no nanome tsindrimandry mivantana an’ireo mpaminany hebreo ireo. “Fa tsy mba nisy faminaniana avy tamin’ny sitrapon’ny olona, ​​fa ny olona masin’Andriamanitra no niteny araka izay nitondran’ny Fanahy Masina azy.” ( 2 Petera 1:21 ). Niteny “tamin’ny vavan’ny mpaminaniny masina rehetra” àry Andriamanitra ( Asan’ny Apostoly 3:21 ) — ary tamin’ny asa sorany koa ( Lioka 21:22 ). Ny fanatsoahan-kevitra voajanahary dia ny Soratra Masina rehetra dia avy amin’Andriamanitra!

Hoy ny The Lion Concise Bible Handbook : “Mahaliana fa ny Testamenta Vaovao dia tsy manavaka izay lazain’ny ‘Soratra Masina’ sy izay lazain’Andriamanitra. contexte” (p. 10).


Inona avy ireo toetra sasany omen’Andriamanitra ny Teniny?

“Raiso amin’ny fahalemem-panahy ny teny nambolena, izay mahavonjy ny fanahinareo.” ( Jakoba 1:21 , Dikan-tenin’ny Mpanjaka Jacques, nampiana fanamafisana manerana).

Antsoin’i Paoly koa hoe “teny mahatoky” ( Titosy 1:9 ), “tenin’ny fiainana” ( Filipiana 2:16 ) ary “tenin’ny fahamarinana” ( 2 Timoty 2:15 ). Ireo teny mahery ireo dia manampy antsika hahatakatra ny tena toetran’ny Soratra Masina sy ilay Andriamanitra ao ambadik’izany. Ny toetra manasitrana sy ny herin’ny Teny dia azo atsofoka (na apetraka) ao anatin’ny tenantsika. Rehefa mitady ny Mpamorona antsika isika, ny Teniny dia hanampy antsika hamokatra voa tsara maharitra eo amin’ny fiainantsika ( Isaia 55:6-13 ).


Toetra iray inona amin’io Teny io no tokony hotandremantsika rehetra?

"Fa velona sy mahery ny tenin'Andriamanitra ka maranitra noho ny sabatra roa lela, ka manindrona hatramin'ny fampisarahana ny aina sy ny fanahy ary ny tonona sy ny tsoka, ka mahay mamantatra ny eritreritra sy ny fisainan'ny fo." Hebreo 4:12 ).

Ny Baiboly dia tsy natao hovakiana fotsiny ho toy ny zavatra vita an-tsoratra tsara fotsiny, na ho fandraisana anjara amin’ny fianarana ara-tantara, na ho fanazaran-tena mahaliana amin’ny teolojia akademika. Ny tanjona amin’ny famakiana sy fandalinana ny Tenin’Andriamanitra dia ny hahazo ny fahatakarana ny sitrapony, ny fianarana miaina amin’ny Teniny. Noho ny fianarana amim-pahazotoana ny Baiboly, dia maniry sy manantena zavatra avy amintsika Andriamanitra ( ampitahao amin’ny Hebreo 4:11-13 ).

Comments

Popular posts from this blog

Fianarana Baiboly

karohy Midira |  Hiditra Mpikambana     About   Beyond Today   Fitaovana ara-baiboly   FIANGONANA   Toriteny   Webcast   Ireo mpikambana   Harena Fianarana Baiboly Lesona 1 Nahoana no Tenin’Andriamanitra ny Baiboly? Ho an'ny olona an-tapitrisany maro, ny Tenin'Andriamanitra dia faritany mbola tsy voazaha sy tsy voatanisa. Tsy natao fotsiny anefa ny Baiboly mba hanampiana ny olombelona hiatrika an’izao tontolo izao voafandriky ny krizy rehetra. Mirakitra ny vaovao tsaran’ny Fanjakan’Andriamanitra izy io — mampiseho ny fomba handaminan’Andriamanitra ireo zava-manahirana maro eo amin’ny tontolo iray izay manakaiky ny loza. Ho hitanao ato amin’ity lesona ity ny fomba anehoan’ny Baiboly fahamarinana lehibe izay, rehefa takatrao, dia afaka manova ny fiainanao amin’ny fomba tsy noeritreretinao mihitsy.   Fizahan-takelaka Fitarihan-kevitra: Nahoana no Tenin’Andriamanitra ny Baiboly? Ho an'ny olona an-tapitrisany maro, ny Tenin'Andriamanitra dia faritany mbola tsy